Читайте цей текст англійською.
Фонд Східна Європа оголошує конкурс щодо виконання соціологічного дослідження в межах реалізації проєкту «Розвиток цифрової платформи з енергоефективності та виконання заходів з енергоефективності в будівлях центральних органів виконавчої влади України//Development of the Digital Energy Efficiency Platform and Performing Energy Efficiency Measures in the Buildings of Central Executive authorities of Ukraine, що виконується Фондом Східна Європа в межах та коштом програми міжнародної технічної допомоги від проєкту «Реформи у сфері енергоефективності в Україні» (реєстраційна картка Мінекономіки України № 3782, включаючи всі наступні модифікації), яка впроваджується Німецьким товариством міжнародного співробітництва (GIZ) Гмбх
Передумови:
Підвищення рівня енергоефективності є необхідно складовою для зростання енергонезалежності країни та скорочення енергоємності економіки. За останні роки досягнутий значний прогрес у впровадженні реформи енергоефективності в Україні (особливо в секторі житлових будинків): ухвалено низку важливих законів та підзаконних актів, створено Фонд енергоефективності, тощо. Проте основоположна директива 27/2012/ЄС про енергетичну ефективність не імплементована, впровадження політики енергоефективності є повільною.
Попередні соціологічні дослідження показали, що переважна більшість респондентів не поінформовані та не відчувають важливості та необхідності підвищення рівня енергетичної ефективності, як власних осель, так і країни в цілому, адже здебільшого мова йде лише про необхідність зниження тарифів на енергоресурси.
Рівень застосування систем енергоменеджменту суб’єктами господарювання в країні не досліджений, як і готовність до здійснення енергоаудитів, також існує невизначеність затребуваності програм державної підтримки та сфер надання такої підтримки.
Загальна мета соціологічного дослідження:
- визначити рівень обізнаності українців у питаннях енергоефективності та соціальної прийнятності для населення надання державної підтримки суб’єктам господарювання;
- визначити рівень обізнаності представників бізнесу у питаннях енергоефективності (зокрема, щодо систем енергоменеджменту);
- вивчити зацікавленість представників бізнесу у програмах державної підтримки підвищення енергоефективності у виробничій сфері;
- визначити пріоритетні з точки зору бізнесу заходи підвищення енергоефективності у виробництві;
- виявити найзручніші для респондентів канали отримання інформації з питань енергоефективності.
Основні завдання соціологічного дослідження:
- Визначити наскільки бізнес усвідомлює необхідність підвищення енергоефективності і з якими практичними заходами обізнані представники бізнесу (зокрема, щодо переваг систем енергоменеджменту та здійснення енергоаудиту з імплементацією його рекомендацій).
- З’ясувати, які інструменти державної підтримки є найбільш прийнятними для підвищення енергоефективності у виробничій сфері.
- Дослідити найпоширеніші канали комунікації, якими до населення та бізнесу надходить інформація про енергоефективність.
- Визначити потреби бізнесу у:
– впровадженні інструментів державної підтримки та удосконаленні правового регулювання для підвищення ефективності споживання енергоресурсів у реальному секторі економіки;
– підготовці фахівців у сфері енергоефективності, обміні досвідом, поширенні кращих практик тощо.
- Визначити основні питання та проблематику щодо підвищення рівня енергоефективності, що були недостатньо висвітленні у ЗМІ та потребують додаткових роз’яснень.
- Визначити рівень розуміння важливості українцями запровадження енергоефективних заходів.
- Визначити перепони для населення щодо широкого запровадження заходів з енергоефективності та підвищення рівня енергоефективності в Україні в цілому (законодавчі, фінансові, не достатня кількість фахівців у цій сфері, нестача інформації щодо енергоефективності тощо).
- Визначити рівень розуміння та прийнятності населенням державної політики із підтримки енергоефективності бізнесу.
- Оцінити, чи відповідає функціонал сайту «Платформа з енергоефективності», що була розроблена в межах зазначеного проєкту, потребам українців та бізнесу з вищезазначеної тематики.
- За результатами соціологічного дослідження та оцінки функціоналу сайту «Платформа з енергоефективності», надати пропозиції щодо його покращення, визначити теми на напрямки які неохоплені або охоплені не достатньо.
Напрямки використання результатів дослідження:
Отриманий звіт буде представлений під час публічного заходу та розміщений на «Платформі з енергоефективності» для інформування громадськості та формування подальших інформаційних кампаній з підвищення обізнаності щодо заходів з енергоефективності.
Отриманий звіт буде використаний при підготовці Державної програми енергетичної ефективності на 2021 – 2026 роки, а також при розробленні політики надання державної підтримки у сфері енергоефективності.
На основі аналізу результатів дослідження будуть розроблені та імплементовані рекомендації щодо покращення «Платформи з енергоефективності».
Період виконання робіт:
ОПИТУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ
Етапи проведення робіт:
- 1-й етап – розробка та узгодження із Замовником деталізованого плану виконання робіт відповідно до цього технічного завдання, що включатиме:
- методологію проведення дослідження;
- анкети;
- опис методів контролю якості;
- календарний план всіх робіт.
- 2-й етап– проведення дослідження серед населення та надання його результатів у вигляді масиву даних
- 3-й етап– надання аналітичного звіту та короткого резюме у форматі PPT українською та англійською мовами
Вимоги до респондентів дослідження:
Вибірка: Група 1 – громадяни України, 1500 респондентів у віці від 18 років, що проживають в Україні.
Охоплення території: вся Україна
Метод відбору респондентів: квотний відбір (стать-вік).
Процедура опитування:
- Дослідження проводиться методом телефонного інтерв’ю (CATI);
- Стандартна тривалість інтерв’ю — 20–25 хвилин;
Кінцеві результати дослідження:
- Фінальна версія опитувальника українською та російською мовами;
- Файл даних (у форматі SPSS / OCA / Excel);
- Аналітичний звіт українською і англійською мовами у форматі MS Word;
- Коротке текстове резюме дослідження українською та англійською мовами, та презентація результатів дослідження українською та англійською мовами у форматі PPT;
- Відео-коментар/презентація експерта проекту про методологію та результати дослідження на одному з он-лайн заходів (до 1 години участі).
ОПИТУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ
Етапи проведення робіт:
- 1-й етап – розробка та узгодження із Замовником деталізованого плану виконання робіт відповідно до цього технічного завдання, що включатиме:
- методологію проведення дослідження;
- анкети;
- опис методів контролю якості;
- календарний план всіх робіт.
- 2-й етап– проведення дослідження серед представників бізнесу та надання його результатів у вигляді масиву даних
- 3-й етап– надання аналітичного звіту та короткого резюме у форматі PPT українською та англійською мовами
Додаток 1 – Заявка на участь у конкурсі
Вимоги до респондентів дослідження:
Вибірка[1]: Група 2 Топ-менеджери (керівники, заступники керівників, головні енергетики, енергоменеджери тощо) – 200 респондентів із яких:
- Великі+середні підприємства – 100 респондентів
- Малі підприємства – 100 респондентів
Охоплення території: вся Україна
Метод відбору респондентів: випадковий відбір з бази контактів.
Процедура опитування:
- Дослідження проводиться методом телефонного інтерв’ю (CATI);
- Стандартна тривалість інтерв’ю — 20–25 хвилин;
Кінцеві результати дослідження:
- Фінальна версія опитувальника українською та російською мовами;
- Файл даних (у форматі SPSS / OCA / Excel);
- Аналітичний звіт українською і англійською мовами у форматі MS Word;
- Коротке резюме дослідження українською та англійською мовами у форматі PPT;
Вимоги до виконавця:
- Досвід виконання подібних проектів
Порядок подання пропозицій:
Пропозиція оформлюється відповідно до аплікаційної форми, наведеної у Додатку 1, підписується уповноваженою посадовою особою учасника та скріплюється печаткою (за наявності).
Заявки слід надсилати до 6 квітня 2020 р. на адресу вул.Саксаганського, 83, 3-пов. Оф. БО «Фонд Східна Європа» (середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) перевищує 250 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності перевищує суму, еквівалентну 50 мільйонам євро) великих підприємств (середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) перевищує 250 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності перевищує суму, еквівалентну 50 мільйонам євро); середніх підприємств (суб’єкти господарювання, які не відносяться до великих та малих підприємств); малих підприємств:
– фізичні особи, зареєстровані в установленому законом порядку як фізичні особи – підприємці, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України;
– юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України.
Фонд Східна Європа