Читайте цей текст англійською.

Фонд Східна Європа оголошує конкурс щодо виконання соціологічного дослідження в межах реалізації проєкту «Розвиток цифрової платформи з енергоефективності та виконання заходів з енергоефективності в будівлях центральних органів виконавчої влади України//Development of the Digital Energy Efficiency Platform and Performing Energy Efficiency Measures in the Buildings of Central Executive authorities of Ukraine, що виконується Фондом Східна Європа в межах та коштом програми міжнародної технічної допомоги від проєкту «Реформи у сфері енергоефективності в Україні» (реєстраційна картка Мінекономіки України № 3782, включаючи всі наступні модифікації), яка впроваджується Німецьким товариством міжнародного співробітництва (GIZ) Гмбх

Передумови:

Підвищення рівня енергоефективності є необхідно складовою для зростання енергонезалежності країни та скорочення енергоємності економіки. За останні роки досягнутий значний прогрес у впровадженні реформи енергоефективності в Україні (особливо в секторі житлових будинків): ухвалено низку важливих законів та підзаконних актів, створено Фонд енергоефективності, тощо. Проте основоположна директива 27/2012/ЄС про енергетичну ефективність не імплементована, впровадження  політики енергоефективності є повільною.

Попередні соціологічні дослідження показали, що переважна більшість респондентів не поінформовані та не відчувають важливості та необхідності підвищення рівня енергетичної ефективності, як власних осель, так і країни в цілому, адже здебільшого мова йде лише про необхідність зниження тарифів на енергоресурси.

Рівень застосування систем енергоменеджменту суб’єктами господарювання в країні не досліджений, як і готовність до здійснення енергоаудитів, також існує невизначеність затребуваності програм державної підтримки та сфер надання такої підтримки.

Загальна мета соціологічного дослідження:

  1. визначити рівень обізнаності українців у питаннях енергоефективності та соціальної прийнятності для населення надання державної підтримки суб’єктам господарювання;
  2. визначити рівень обізнаності представників бізнесу у питаннях енергоефективності (зокрема, щодо систем енергоменеджменту);
  3. вивчити зацікавленість представників бізнесу у програмах державної підтримки підвищення енергоефективності у виробничій сфері;
  4. визначити пріоритетні з точки зору бізнесу заходи підвищення енергоефективності у виробництві;
  5. виявити найзручніші для респондентів канали отримання інформації з питань енергоефективності.

Основні завдання соціологічного дослідження:

  1. Визначити наскільки бізнес усвідомлює необхідність підвищення енергоефективності і з якими практичними заходами обізнані представники бізнесу (зокрема, щодо переваг систем енергоменеджменту та здійснення енергоаудиту з імплементацією його рекомендацій).
  2. З’ясувати, які інструменти державної підтримки є найбільш прийнятними для підвищення енергоефективності у виробничій сфері.
  3. Дослідити найпоширеніші канали комунікації, якими до населення та бізнесу надходить інформація про енергоефективність.
  1. Визначити потреби бізнесу у:

– впровадженні  інструментів державної підтримки та  удосконаленні правового регулювання для підвищення ефективності споживання енергоресурсів у  реальному секторі економіки;

– підготовці фахівців у сфері енергоефективності, обміні досвідом, поширенні кращих практик тощо.

  1. Визначити основні питання та проблематику щодо підвищення рівня енергоефективності, що були недостатньо  висвітленні у ЗМІ та потребують додаткових роз’яснень.
  1. Визначити рівень розуміння важливості українцями запровадження енергоефективних заходів.
  2. Визначити перепони для населення щодо широкого запровадження заходів з енергоефективності та підвищення рівня енергоефективності в Україні в цілому (законодавчі, фінансові, не достатня кількість фахівців у цій сфері, нестача інформації щодо енергоефективності тощо).
  3. Визначити рівень розуміння та прийнятності населенням державної політики із підтримки енергоефективності бізнесу.
  4. Оцінити, чи відповідає функціонал сайту «Платформа з енергоефективності», що була розроблена в межах зазначеного проєкту, потребам українців та бізнесу з вищезазначеної тематики.
  5. За результатами соціологічного дослідження та оцінки функціоналу сайту «Платформа з енергоефективності», надати пропозиції щодо його покращення, визначити теми на напрямки які неохоплені або охоплені не достатньо.

Напрямки використання результатів дослідження:

Отриманий звіт буде представлений під час публічного заходу та розміщений на «Платформі з енергоефективності» для інформування громадськості та формування подальших інформаційних кампаній з підвищення обізнаності щодо заходів з енергоефективності.

Отриманий звіт буде використаний при підготовці Державної програми енергетичної ефективності на 2021 – 2026 роки, а також при розробленні політики надання державної підтримки у сфері енергоефективності.

На основі аналізу результатів дослідження будуть розроблені та імплементовані рекомендації щодо покращення «Платформи з енергоефективності».

Період виконання робіт:

ОПИТУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ

Етапи проведення робіт:

  • 1-й етап – розробка та узгодження із Замовником деталізованого плану виконання робіт відповідно до цього технічного завдання, що включатиме:
  • методологію проведення дослідження;
  • анкети;
  • опис методів контролю якості;
  • календарний план всіх робіт.
  • 2-й етап– проведення дослідження серед населення та надання його результатів у вигляді масиву даних
  • 3-й етап– надання аналітичного звіту та короткого резюме у форматі PPT українською та англійською мовами

 

Вимоги до респондентів дослідження:

Вибірка: Група 1 – громадяни України, 1500 респондентів у віці від 18 років, що проживають в Україні.

Охоплення території: вся Україна

Метод відбору респондентів: квотний відбір (стать-вік).

Процедура опитування:

  • Дослідження проводиться методом телефонного інтерв’ю (CATI);
  • Стандартна тривалість інтерв’ю — 20–25 хвилин;

Кінцеві результати дослідження:

  • Фінальна версія опитувальника українською та російською мовами;
  • Файл даних (у форматі SPSS / OCA / Excel);
  • Аналітичний звіт українською і англійською мовами у форматі MS Word;
  • Коротке текстове резюме дослідження українською та англійською мовами, та презентація результатів дослідження українською та англійською мовами у форматі PPT;
  • Відео-коментар/презентація експерта проекту про методологію та результати дослідження на одному з он-лайн заходів (до 1 години участі).

 

ОПИТУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ

Етапи проведення робіт:

  • 1-й етап – розробка та узгодження із Замовником деталізованого плану виконання робіт відповідно до цього технічного завдання, що включатиме:
  • методологію проведення дослідження;
  • анкети;
  • опис методів контролю якості;
  • календарний план всіх робіт.
  • 2-й етап– проведення дослідження серед представників бізнесу та надання його результатів у вигляді масиву даних
  • 3-й етап– надання аналітичного звіту та короткого резюме у форматі PPT українською та англійською мовами

Додаток 1 – Заявка на участь у конкурсі

Вимоги до респондентів дослідження:

Вибірка[1]: Група 2 Топ-менеджери (керівники, заступники керівників, головні  енергетики, енергоменеджери тощо) – 200 респондентів із яких:

  • Великі+середні підприємства – 100 респондентів
  • Малі підприємства – 100 респондентів

Охоплення території: вся Україна

Метод відбору респондентів: випадковий відбір з бази контактів.

Процедура опитування:

  • Дослідження проводиться методом телефонного інтерв’ю (CATI);
  • Стандартна тривалість інтерв’ю — 20–25 хвилин;

Кінцеві результати дослідження:

  • Фінальна версія опитувальника українською та російською мовами;
  • Файл даних (у форматі SPSS / OCA / Excel);
  • Аналітичний звіт українською і англійською мовами у форматі MS Word;
  • Коротке резюме дослідження українською та англійською мовами у форматі PPT;

Вимоги до виконавця:

  1. Досвід виконання подібних проектів

Порядок подання пропозицій:

Пропозиція оформлюється відповідно до аплікаційної форми, наведеної у Додатку 1, підписується уповноваженою посадовою особою учасника та скріплюється печаткою (за наявності).

Заявки слід надсилати до 6 квітня 2020 р. на адресу вул.Саксаганського, 83, 3-пов. Оф. БО «Фонд Східна Європа» (середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) перевищує 250 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності перевищує суму, еквівалентну 50 мільйонам євро) великих підприємств (середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) перевищує 250 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності перевищує суму, еквівалентну 50 мільйонам євро); середніх підприємств (суб’єкти господарювання, які не відносяться до великих та малих підприємств); малих підприємств:

– фізичні особи, зареєстровані в установленому законом порядку як фізичні особи – підприємці, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України;

– юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України.

Фонд Східна Європа

memory usage: 25.9mb real memory: 8mb