16 жовтня Президент України Петро Порошенко офіційно відкрив Центр обслуговування громадян в Одесі, зазначивши, що “цей Центр – символ зміни ставлення держави до громадянина». Фонд Східна Європа надавав експертну, інформаційну та фінансову підтримку в рамках виконання завдань Програми USAID Лідерство в економічному врядуванні та програми EGAP, що фінансується Швейцарською конфедерацію, та планує продовжити співпрацю з командою реформаторів і надалі.
В Україні вже є прекрасні приклади роботи подібних центрів, що надають адмінпослуги швидко, якісно та під одним дахом. Проте Одеський центр робить це надзвичайно швидко. Отже, майже 60 адмінпослуг – від отримання першого паспорта до реєстрації бізнесу та прав власності на нерухомість – мешканці Одеси вже можуть отримати в Центрі обслуговування громадян.
Фонд Східна Європа та залучені експерти допомогли максимально прискорити надання адмінпослуг. Наша команда фахівців, що займається вивченням бізнес процесів адмінпослуг, розклала ці послуги на дрібні складові, виключивши зайві компоненти, що дало можливість скоротити час надання послуги. Найбільше, звичайно, нас цікавили послуги для бізнесу, зокрема видача витягу, виписки та довідки з Єдиного реєстру юридичних та фізичних осіб.
Наші експерти змогли оптимізувати процеси таким чином, що ці послуги надаватимуться в режимі quick service, тобто, буквально за 5 хвилин, а на зміну інформації про компанію в держреєстрі потрібно буде витратити не більше 15 хвилин. Та й зареєструвати бізнес можна буде тепер за кілька годин. Такі інновації стали можливими завдяки тісній співпраці команди новоствореного Центру та Мінюсту, який погодився змінити відповідні технічні регламенти своїх інформаційних систем. А це, в свою чергу, забезпечить можливість створення подібних центрів і в інших регіонах України.
Зараз спільно з головним управлінням юстиції в Одеській області та міською радою ведеться важлива нормативна робота: протягом 2 місяців було розроблено та подано більше 15 пропозицій щодо внесення змін або прийняття нормативно-правових актів щодо вдосконалення процесів надання адмінпослуг. Наприклад, постановою КМУ від 2 вересня № 669 було встановлено скорочені строки надання послуг у сфері держреєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і розмір плати за їх надання у такі строки.
Окрім цього, команда експертів працювала і над спрощенням інших адмінпослуг, наприклад, процес реєстрації громадського об‘єднання за законом становив 7 днів (проте в реальному житті займав ще довше). У новому центрі ця послуга надаватиметься менш ніж за 24 години. Для цього оптимізований сценарій надання адмінпослуги, розроблений нашими експертами, має бути затверджений Мінюстом. Багато роботи зайняло спрощення процедури отримання паспорту. Відтепер одесити мають можливість отримати паспорт за добу замість 30 днів, як раніше.
Отже, вітаємо одеситів та прдовжуємо і далі нашу роботу над спрошенням адмінпроцедур для бізнеса та переведенням їх у цифровий формат!




